دفترخانه 591 تهران

دفتر اسناد رسمی 591 تهران حقوقی و ثبتی و قضایی سردفتر سید مجید چاوشی با سابقه قضاوت دادگستری

دفترخانه 591 تهران

دفتر اسناد رسمی 591 تهران حقوقی و ثبتی و قضایی سردفتر سید مجید چاوشی با سابقه قضاوت دادگستری

تحول در نظام اداری ایران

ممکن است بارها از خودمان پرسیده باشیم چرا ادارات ما این همه کند عمل می کنن.

در ایالات نتحده آمریکا در حدود 80 سال قبل دقیقا وضعیت ادارات شبیه اینی بود که الان ما داریم این وضعیت نه فقط در آمریکا بلکه در بیشتر کشورهای پیشرفته کنونی وجود داشت. برای انجام یک کار ساده ی اداری ساعتها گاهی مردم در صف های طولانی می ایستادند تا به نتیجه ی مورد نظرشون برسن و حالا ما اون دوران را داریم تجربه می کنیم . 

سرعت رشد تحولات و پیشرفت اون کشورها را وادار کرد تا مدرن نگاه کنند و تحول در نوع نگاه بسیاری از کارهایی را که کار حساب می کردند و برایش کارمند خاص داشتند را به تاریخ سپردن. 

در ایران خودمان نه چندان دور وقتی به اداره ی مراجعه می کردی در قسمت دبیرخانه مشاغل و پست ها یمختلفی وجود داشت. 1- ثبات نامه های وارده 2-ثبات نامه های صادره 3-مدیر دبیرخانه 4- نامه رسان 5- پیک برای بردن نامه های داخلی به دوائر مربوطه 6- مسئول مهر که باید زیر نامه ها درج شود 7- مسئول پاکت کردن نامه برای ارسال 

اساسا ما واحدی بنام مراسلات داشتیم خوب هر چه جلوتر رفتیم بعضی پستها حذف شد و بعضی هم دو شغله و یا اصطلاحا چند پیشه شدن . 

الان وقتی به اون دوران نگاه می کنیم فقط یک نوستالژی برامون باقی مونده هر چند کند ولی باز همین هم غنیمتی است.

همزمان با رشد وحشتناک تحریم ها و بروز مشکلات بر سر خرید کاغذهای واتر مارک این ایده جذاب می نمود که چه خوب میشد تا ما هم به جمع دفاتر اسناد رسمی الکترونیک در دنیا به پیوندیم. کاری بایستی سالیان قبل تلاش می شد برای به ثمر نشاندنش . 

ادامه دارد....

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.